• Anasayfa
  • Favorilere Ekle
  • Site Haritası

 

Op.Dr.Ali ÇALIKUŞU

Genel Cerrahi Uzmanı, Endoskopist

GASTROÖSEFAGEAL REFLÜ HASTALIĞI VE MİDE FITIĞI HAKKINDA BİLİNMEYENLER
MİDE FITIĞI
Sayfalarımız

Mesajlarınız...


 İsim 
 Mail 
 Konu 
 Mesaj    
 
 
 
          

Yazılan mesajlar

Özlem (09/11/2016 17:15)
Konu : Endeskopi raporu
Mesaj : Hocam merhabalar endeskopi raporumda
Özofagus: ağızdan itibaren 38.cm de mideye girildi özofagus 1., 2., ve 3. Kısım mukoza doğal.
Mide:mide funda, kardiya, korpus mukozası doğal. Antrum mukozası yer yer hiperemik, ödemli halde ve mukozadan kabarık lineer ülserler gözlendi. Pilor forme. Retroversiyonda hiatus normal. K.Ö.S endeskopu tam sarıyor.
Duodenum:1. Ve 2. Kısım mukozası hiperemik ödemli.
Biyopsi:alındı
Tanı:Antral Gastrit
Hocam çok teşekkür ederim
"DEĞERLİ KARDEŞİM, MİDE GİRİŞİNİZ VE MİDE ÇIKIŞINIZ İLE MİDE FONKSİYONLARINIZ NORMAL. ANCAK MİDENİN İÇİ TAHRİŞ OLMUŞ GÖRÜNÜMDE. ŞİMDİ BEN SİZE DESEM Kİ, İSTANBUL'DA GÜNLERDİR HAVA HEP AÇIK, GÜNEŞLİ, HAVADA TEK BİR BULUT YOK, AMA HER YERİ SEL GÖTÜRÜYOR. SİZ NE DERSİNİZ? HER HALDE HOCA KAFAYI YEDİ DERSİNİZ DEĞİL Mİ. SİZLERE YAPILAN ENDOSKOPİLER DE AYNEN BÖYLE, YANİ DANDİK ENDOSKOPİ. MİDENİZDE HER ŞEY NORMALSE MİDENİZ NEDEN VE NASIL TAHRİŞ OLUYOR? YOKSA HER GÜN BİR BARDAK ÇAMAŞIR SUYU MU İÇİYORSUNUZ. SAĞLIKLA KALIN... Önemli Not : Durumunuz bir önceki mesaj gönderen hastamız ile aynı olduğu için aynı cevap verilmiştir. "
Op.Dr.Ali Çalıkuşu
Begüm (07/11/2016 14:49)
Konu : Mide
Mesaj : Özafagus mukoza ve lümen normaldi özofogastik birleşme normaldi.Kardiya endoskopu normal sarıyordu.Fundua korpus ve antrum mukozası hiperemik ve ödemliydi.Antrumdan kontrol amacıyla biyopsiler alındı.Pilor santralize idi.Bulbus ve diodenüm ikinci kıtada mukoza ve lümen normaldi. Tanı :pangastrit
Hocam sizce durumum nedir? Teşekkürler
"DEĞERLİ KARDEŞİM, MİDE GİRİŞİNİZ VE MİDE ÇIKIŞINIZ İLE MİDE FONKSİYONLARINIZ NORMAL. ANCAK MİDENİN İÇİ TAHRİŞ OLMUŞ GÖRÜNÜMDE. ŞİMDİ BEN SİZE DESEM Kİ, İSTANBUL'DA GÜNLERDİR HAVA HEP AÇIK, GÜNEŞLİ, HAVADA TEK BİR BULUT YOK, AMA HER YERİ SEL GÖTÜRÜYOR. SİZ NE DERSİNİZ? HER HALDE HOCA KAFAYI YEDİ DERSİNİZ DEĞİL Mİ. SİZLERE YAPILAN ENDOSKOPİLER DE AYNEN BÖYLE, YANİ DANDİK ENDOSKOPİ. MİDENİZDE HER ŞEY NORMALSE MİDENİZ NEDEN VE NASIL TAHRİŞ OLUYOR? YOKSA HER GÜN BİR BARDAK ÇAMAŞIR SUYU MU İÇİYORSUNUZ. SAĞLIKLA KALIN..."
Op.Dr.Ali Çalıkuşu
ali (06/11/2016 16:29)
Konu : mide
Mesaj : Şikayeti:dispepsi
Premedikasyon: Xylocain ile boğaz anestezisi
Cihaz: Fujinon EG-530WR
Özofagus: Lümen ve mukoza normal. Z çizgisi 38..cm de izlendi
Mide: Kardia, fundus, korpus ve pilor normal. Antrum hiperemikti ve bx alındı. Retrofleksiyonda KÖS aleti normal sarmakta.
Duodenun: Bulbus apekste 6-7 mm boyutlarında üzeri beyaz eksuda ve hematin kaplı ülser izlendi
Biyopsi: Antrumdan bx alındı.
Tanı: Antral gastrit bulbusta ülser.
Hocam daha öncede göndermiştim sorum tam olarak şu hastalığımın iyileşme suresi ne kadar acaba
""DEĞERLİ KARDEŞİM, MİDE GİRİŞİ, ÇIKIŞI VE FONKSİYONU NORMAL. DUEDONUMDA ÜLSER VAR AMA BEN ÜLSERDEN BİYOPSİ ALMADIM (?), SAĞLAM YERDEN BİYOPSİ ALDIM. ANLAMI ŞU; DUODENUMUNUZDA ÜLSER VAR AMA NEDENİNİ ANLAYAMADIM. YANİ DANDİK ENDOSKOPİ. SAĞLIKLA KALIN." ŞEKLİNDE CEVAP VERMİŞTİM. RAPORUNUZA İTİMAT EDERSEK 7-10 GÜN İÇERİSİNDE İLAÇ TEDAVİSİ VE DİYET İLE TAMAMEN DÜZELMENİZ GEREKİYOR. SAĞLIKLA KALIN..."
Op.Dr.Ali Çalıkuşu
ertuğrul (06/11/2016 12:37)
Konu : MİDE
Mesaj : HOCAM MERHABA Endoskopi sonucum şu şekildedir;
MİDE: mide fundus,kardiya,korpus ve antrum mukozası hiperemik,ödemli halde idi. Pilor forme. Retroversiyonda hiatus normal.
DUEDONUM: 1.ve 2. kısım mukozası hiperemil ve ödemli.
BİYOPSİ: Alındı.(Antrum)
TANI: GASTRİT + DUODENİT
Hocam sizce durumum nedir midemde devamlı yanma var. Şimdiden teşekkür ederim .. İYİ GÜNLER
"DEĞERLİ KARDEŞİM, RAPORUNDA DİYOR Kİ; MİDE GİRİŞİ VE ÇIKIŞI NORMAL, FOKSİYON NORMAL. MİDEDE BİR ŞEYLER VAR AMA NEDENİNİ ANLAYAMADIM. YANİ KISACASI YA SİZİN MİDENİZDE BİR ŞEY YOK YA DA DANDİK ENDOSKOPİ. SAĞLIKLA KALIN."
Op.Dr.Ali Çalıkuşu
ali (06/11/2016 00:13)
Konu : mide
Mesaj : Meraba hocam raporum bu bir fikir söylerseniz sevinirim. Önemli birşey yoktur inşallah.hastalığı biraz açıkkarmısınız.
Şikayeti:dispepsi
Premedikasyon: Xylocain ile boğaz anestezisi
Cihaz: Fujinon EG-530WR
Özofagus: Lümen ve mukoza normal. Z çizgisi 38..cm de izlendi
Mide: Kardia, fundus, korpus ve pilor normal. Antrum hiperemikti ve bx alındı. Retrofleksiyonda KÖS aleti normal sarmakta.
Duodenun: Bulbus apekste 6-7 mm boyutlarında üzeri beyaz eksuda ve hematin kaplı ülser izlendi
Biyopsi: Antrumdan bx alındı.
Tanı: Antral gastrit bulbusta ülser.
"DEĞERLİ KARDEŞİM, MİDE GİRİŞİ, ÇIKIŞI VE FONKSİYONU NORMAL. DUEDONUMDA ÜLSER VAR AMA BEN ÜLSERDEN BİYOPSİ ALMADIM (?), SAĞLAM YERDEN BİYOPSİ ALDIM. ANLAMI ŞU; DUODENUMUNUZDA ÜLSER VAR AMA NEDENİNİ ANLAYAMADIM. YANİ DANDİK ENDOSKOPİ. SAĞLIKLA KALIN."
Op.Dr.Ali Çalıkuşu
alpay (05/11/2016 14:33)
Konu : ÖZOFAGO-GASTRO-DUODENOSKOPİ RAPORU
Mesaj : Hocam merhaba endoskopi sonucum ŞİKAYETİ:Epigastriumda ağrı,ekşime,yanma PREMEDİKASYON:Dormicum mg IV,Xylocaine Spray CİHAZ:Endocam dijital görüntü aktarım ve arşivleme sistemi BULGULAR: ÖZAFAGUS: Z ÇİZGİSİ 40CM DE DÜZENLİ HİATUS DİAFRAGMATİCUS Z ÇİZGİSİ İLE AYNI DÜZEYDE.GATRİK PİLİLER Z ÇİZGİSİNE KADAR UZANIYOR.ÖZAFAGUS MUKOZA VE VASKÜLER YAPILAR OLAĞAN.
MİDE:KARDİADA RETROFLEKSİYONUN YETERLİ SARILDIĞI GÖRÜLDÜ.KARDİA FUNDUS VE KORPUS OLAĞANDIR.ANTRUM MUKAZASI HİPEREMİK GÖRÜNÜMDEDİR.ANTRUMDAN(Ş:1)BİYOPSİ ALINDI.PİLOR FORME
BULBUL:FORME,OLAĞAN İZLENDİ.
DUEDONUM 2.SEGMENT:OLAĞANDIR.
BİYOPSİ:ANTRUMDAN BİYOPSİ ALINDI
TANİ:ENDOSKOPİK ERİTEMATÖZ ANTRAL GASTRİT
SİZCE DURUMUM NEDİR
"DEĞERLİ KARDEŞİM, MİDE GİRİŞİ, ÇIKIŞI VE FONKSİYONLARI NORMAL. ANTRAL BİYOPSİLER GEREKSİZ ALINAN BİYOPSİLERDİR, VE DEVLETTEN ÜÇ BEŞ KURUŞ DAHA FAZLA PARA ÇARPMAK İÇİN ALINIR. RAPORUNUZUN ANLAMI ŞU: YA MİDENİZDE BİR ŞEY YOK VE SİZ TRİP YAPIYORSUNUZ, YA DA DANDİK ENDOSKOPİ. SAĞLIKLA KALIN..."
Op.Dr.Ali Çalıkuşu
alperen (04/11/2016 14:28)
Konu : migde
Mesaj : pilor santralize ve fonksiyone bulumdu migde tüm hiperemik ödemli bulundu bx alındı cevap yazarsanız sevinirim saygılar
"DEĞERLİ KARDEŞİM, CEVAP YAZARSANIZ SEVİNİRİM DEMİŞSİN AMA NEYE CEVAP YAZAYIM.10 KELİMELİK ANLAMSIZ BİR TELGRAF METNİ GÖNDERİP CEVAP İSTİYORSUN. 10 KELİMELİK ANLAMSIZ BİR RAPOR ANCAK DANDİK BİR GASTROSKOPİ SONRASI YAZILABİLİR. BEN DE BÖYLE ANLAMSIZ TELGRAF METİNLERİNİ DEĞİL DE YAKINMALARINIZI, ÖYKÜNÜZÜ, SİZE ÖNERİLEN TEDAVİLERİ GÖNDERİRSENİZ SEVİNİRİM. SAĞLIKLA KALIN..."
Op.Dr.Ali Çalıkuşu
Yavuz D (03/11/2016 13:14)
Konu : Mide
Mesaj : Sayın Hocam eşimin ultrason tüm abdominal us incelemesinde Mide antrum - duodenum bulbus mukozası ödemli görünümlüdür. (gastrobulbutis?) yazmakta ne demek oluyor acaba
"DEĞERLİ KARDEŞİM, BİR ŞEY GÖREMEDİM YA DA BİR ŞEY ANLAYAMADIM DEMEKTİR. ULTRASONOGRAFİDE MİDE İÇ KISMI GÖRÜLMEZ. ANCAK GASTROSKOPİDE GÖRÜLEBİLİR. YAPTIĞINIZ TARİFLER MİDE İÇ KISMI İLE ALAKALI. BENCE ULTARSONOGRAFİ YAPAN ARKADAŞ BİRAZ UÇMUŞ. SAĞLIKLA KALIN..."
Op.Dr.Ali Çalıkuşu
atabey (03/11/2016 10:59)
Konu : pataloji
Mesaj : sayın hocam Doktorumuza 28 kasım a kadar ulaşamıycaz. merakla beklemek zor. pataloji raporunda yazan 3p3k nedir?
"DEĞERLİ KARDEŞİM, BEN CERRAHIM, BRANŞİMLA İLGİLİ KONULARDA HASBELKADER BİR ŞEYLER SÖYLÜYORUM. AMA CAHİLLİĞME VER, BEN PATOLOJİ SÖZLÜĞÜ DEĞİLİM. NEREDEN BİLEYİM. AÇ PATOLOJİ SÖZLÜĞÜNÜ ÖĞREN. SAĞLIKLA KAL...."
Op.Dr.Ali Çalıkuşu
İsmail cekici (02/11/2016 11:40)
Konu : Sürekli kusmalar
Mesaj : Endoskopi sonucuna verdiginiz cevap için tesekkur ederim. Hocam yaklaşık 2 aydir bir üniversite de çocuk gastroenteroloji tarafindan gözetim altinda yatiyo hastamiz 7.5 yasinda kiz cocugu .Bir hafta 10 gün kadar sürekli kusmasi oluyo ve zaman zaman karin agrisi sonra 4.5 gün iyi oluyo yemek. Istiyo neseleniyo 4.5 gun sonra tekrar kusma lar basliyo aynı sekilde.kusmasi sarı kahve rengi safrali kusuyo .Ng takılıyo.endoskopi yapildi ve yarin tekrar bi endoskopi planlandi..ömd grafi çekildi.eeg çekildi birkez uyanik bir kez uyutularak .defalarca mr cekildi. Defalarca ultrason çekildi.göz lerine ve kbb tarfindan kontrol edildi .kani kan gazi idrar tahlil leri temiz.hasta2 ay icinde yaklasik 4 kilo kaybetti.bi yonlendirme yapabilirmisiniz cok teşekkürler
"DEĞERLİ KARDEŞİM, BENCE ÇOCUĞUNUZUN BAZI ÖZEL PANKREAS VE İNCE BARSAK TÜMÖRLERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ GEREKLİ. BU NEDENLE GASTROENTEROLOJİ YERİNE PEDİATRİK CERRAHİ BİRİMİNE BAŞVURMALISIN. GASTROCULAR BU İŞTEN ANLAMAZLAR. SAĞLIKLA KALIN....."
Op.Dr.Ali Çalıkuşu
Ahmet (02/11/2016 11:26)
Konu : Dispepsi
Mesaj : HOCAM MERHABA, ENDOSKOPİ SONUCUM ŞU ŞEKİLDEDİR:
PREMEDİKASYON: Propofol 100mgIV, Xylocaina Spray.
Cihaz: Endokom Digital görüntü Aktarma ve Arşivleme sistemi
BULGULAR: Özofagus lümeni normaldi. Alt uçta lineer erozif alan reflü özofajit ile uyumluydu. Özafagokardiyal bileşke 38.cm dediyafragamatik hiatus 40.cmde izlendi. Alt uç endoskopu hafif gevşek kavrıyordu. Tüm mide mukozası hiperamikti. Pilor normaldi. Bulbus yamalı şekilde hiperamikdi ikinci kıta normaldi.
Biyopsi: antrum.
TANI: Pangastrritis gevşek les reflu özofajitis bulbitis.

Hosam biyopsi sonucu haftaya çıkacak.

Sizce durumum nedir Midemde deamlı ağrı yanma ve şişkinlik var, kabızlık var. Ağzıma arasıra acı su geliyor.

Teşekkür edrim. Saygılar...
"DEĞERLİ KARDEŞİM. TANI MİDE FITIĞI VE GÖRH, TEDAVİ AMELİYAT.... BİYOPSİ HİKAYE SONUCUNU BEKLEMENE GEREK YOK, BİR ŞEY ÇIKMAYACAK. KRONİK GASTRİT YAZACAĞINA BAHSİNE GİREBİLİRİM. SAĞLIKLA KALIN..."
Op.Dr.Ali Çalıkuşu
Ahmet (02/11/2016 11:23)
Konu : Dispepsi
Mesaj : HOCAM MERHABA, ENDOSKOPİ SONUCUM ŞU ŞEKİLDEDİR:
PREMEDİKASYON: Propofol 100mgIV, Xylocaina Spray.
Cihaz: Endokom Digital görüntü Aktarma ve Arşivleme sistemi
BULGULAR: Özofagus lümeni normaldi. Alt uçta lineer erozif alan reflü özofajit ile uyumluydu. Özafagokardiyal bileşke 38.cm dediyafragamatik hiatus 40.cmde izlendi. Alt uç endoskopu hafif gevşek kavrıyordu. Tüm mide mukozası hiperamikti. Pilor normaldi. Bulbus yamalı şekilde hiperamikdi ikinci kıta normaldi.
Biyopsi: antrum.
TANI: Pangastrritis gevşek les reflu özofajitis bulbitis.

Hosam biyopsi sonucu haftaya çıkacak.

Sizce durumum nedir Midemde deamlı ağrı yanma ve şişkinlik var, kabızlık var. Ağzıma arasıra acı su geliyor.

Teşekkür edrim. Saygılar...
"DEĞERLİ KARDEŞİM, ÇOK ABUK SABUK BİR RAPOR AMA SANKİ MİDE FITIĞI VE GÖRH ANLATILMAK İSTENMİŞ. SANA BİR AMELİYAT GÖRÜNÜYOR SANIRIM. SAĞLIKLA KALIN..."
Op.Dr.Ali Çalıkuşu
vahit (01/11/2016 20:56)
Konu : alkalen safra reflüsü
Mesaj : yi günler Sayın Hocam, Annem (49) yaşında. 2 yıl önce safra kesesinde taş oldugu için ameliyatla alınmıştı. ve bu ameliyatı maalesef zor geçmişti Ameliyattan hemen sonra bir süre safradan sıvı geldiği için drenle 10 gün beklemek zorunda kalmıştı. Yaklaşık 2 yıldan beri karın sancıları halsizlikleri vardı. son olarak Gastroenteroloji uzmanına tedaviye gittik doktorumuz safra kaçağı olabileceğini belirterek endoskopi yaptı. Yapılan Endoskopi raporu şu şekildedir. 1-ÖZOFAGUS: mukozal bileşkede hiperemik erezyonlar, 2-KARDİA: N , 3- KORPUS:lümende aşırı safra reflüsü mukoza difüz hiperemik, 4-PİLOR. N, 5-BULBUS.N 6-POSTBULBER BÖLGE:N , TANI:GÖRH+ALKALEN REFLÜ GASTRİTİ olarak raporu düzenlenmiştir. Sonuç olarak olarak Annemin hayati bir tehlikesi var mı? tedavi süreci ve yapılması gerekenler nelerdir.? bu konuda endişelerimizi giderecek bilgi ve tavsiyelerinize ihtiyacımız var hocam. teşekkür ederim.
"DEĞERLİ KARDEŞİM, SİTEDE ALKALEN REFLÜ GASTRİT İLE İLGİLİ VE GÖRH İLE İLGİLİ DETAYLI YAZILAR MEVCUT. FAYDALANMANIZI ÖNERİRİM..."
Op.Dr.Ali Çalıkuşu
mehmet (01/11/2016 15:43)
Konu : mide
Mesaj : HOCAM MERHABA ANNEM ENDOSKOPİYE GİRDİ BİYOPSİ SONUCU ÇIKTI SONUÇ: ÖDEMLİ MİDE MUKOZASI. NE ANLAMA GELİYOR NASIL BİR YOL TAVSİYE EDERSİNİZ
"DEĞERLİ KARDEŞİM, ANLAMI BİR ŞEY YOK DEMEK. OLMAYAN BİR ŞEYE TAVSİYEM DE OLAMAZ DEĞİL Mİ ..."
Op.Dr.Ali Çalıkuşu
İsmail cekici (01/11/2016 09:07)
Konu : Üst endoskopi
Mesaj : 7.5 yasinda kizimin endoskopi sonucu yorumlarsaniz sevinirim teşekkürler. Dış anastezi ekibiyle GA altinda yapilan endoskopide özefagus proksimali lumen ve mukoza normaldi distal 1/3 alt kesimde üzeri eksuda ile kaplı milimetrik erezyonlar izlendi biyopsi alindi .kardia,fundus hiperemik,corpus,yaygin milimetrik hipremik alan ve küçük kurvaturda üzeri eksuda ile kapli erezyonlar izlendi biyopsi alindi. Normal antrumda yaygin ödemli , hiperemik benekli izlendi biyopsi alindi.Pilor santralize ,bulbus normal ve duodenum 2. Kısım milimetrik beyaz noktasal alanlar izlendi biyopsi yapıldı.
"DEĞERLİ KARDEŞİM, 7,5 YAŞINDA BİR ÖOCUKTA MİDE İLE İLGİLİ SORUNLARIN ALTINDA BAŞKA PROBLEMLERİN ARANMASI GEREKİR. ÖZELLİKLE PANKREAS VE BAZI BAĞIRSAK HASTALIKLARI BUNA NEDEN OLABİLİR. BU YÖNDEN ÇOCUĞUNUZU BİR ÜNİVERSİTE HASTANESİ PEDİATRİ KLİNİĞİNE GÖTÜRMENİZİ ÖNERİRİM...SAĞLIKLA KALIN..."
Op.Dr.Ali Çalıkuşu
İhsan KARA (01/11/2016 00:31)
Konu : Tırnak batması
Mesaj : Tırnak batması yaşıyorum tedavisi nasıl yapılır daha önce çekme yapıldı ama tekrardan aynı şekilde battı.diger ayağıma da olmuştu o iyileşti tedavi sonrası ama bu iyilesmiyor biraz iyileşti zannediyorum sonra gene oluyor.yardimlariniza ihtiyaç var.
"DEĞERLİ KARDEŞİM, TIRNAK BATMASI İLE İLGİLİ SİTE ANA SAYFASINDA ÇOK DETAYLI VE RESİMLİ BİR YAZI VAR OKUMANI ÖNERİRİM. SAĞLIKLA KAL..."
Op.Dr.Ali Çalıkuşu
BENGÜ ÇATAL (31/10/2016 13:58)
Konu : ÖZOFAGO-GASTRO-DUODENOSKOPİ RAPORU
Mesaj : Merhaba Hocam annem endoskopiye girdi bir ay önce 57 yaşında sonucu bu nolur yorum yaparmısınız dr detaylı bir şey söylemedi çok teşekkürler

Şikayeti: Epigastriumda ağrı,ekşime, yanma
Bulgular: servikal,torakal ve abdominal özofagus normal bulundu. Z çizgisi 38. Cm de geçildi.mideye girildiğinde açlık sekresyonu belirlendi. Mide tüm bölümleri ile incelendi .tüm mide mukozası hiperemik ve ödenli bulundu. Pilot santralize ve fonksiyone bulundu. Büyük kurvatura üzerinde 5 mm lik polipoid lezyon izlendi. Polipten biyopsi alındı. Bulbus ve II. Kıtada özellik saptanmadı. Retroversiyonda kardia ve fundus mukozası normal bulundu.
Hiatus hafif gevşek olarak izlendi.
Biyopsi: Antrum ( H. Pylori için)
Tanı: pangastrit Büyük kurvaturda 5 mm lik polipoid lezyon (biopsi alındı)
"DEĞERLİ KARDEŞİM, GASTROSKOPİ RAPORUNUZDA KAYDA DEĞER BİR BİLGİ YOK.ANCAK RAPORDA BAZI ÇELİŞKİLER VAR. MİDE MUKOZASI NİÇİN HİPEREMİK VE ÖDEMLİ, RAPORDA BUNUN CEVABI YOK. MİDE DURUP DURURKEN ÖDEM VE HİPEREMİK OLMAZ. AMA BUNA NEDEN OLABİLECEK MİDE GİRİŞ VE ÇIKIŞINDA BİR BOZUKLUKTAN BAHSETMİYOR. MİDEDE BULDUĞU 5 MM POLİP SALGI BEZİDİR BİYOPSİ BİLE ALINMASI GEREKMEZ. ANNENİZİN TANISI PANGASTRİTMİŞ AMA NEDENİNİ ANLAYAMAMIŞ YAPAN ARKADAŞ. BU VERİLERLE BEN DE ANLAYAMADIM. SAĞLIKLA KALIN..."
Op.Dr.Ali Çalıkuşu
Hüseyin CAN (30/10/2016 19:00)
Konu : özofagogastroduodenoskopi raporu
Mesaj : angulus: mukozası ödemli ve benekler tarzda hiperemik görünümde idi
antrum: mukozası ödemli ve benekler tarzda hiperemik görünümde idi hocam yorumlarsanız sevinirim
"DEĞERLİ KARDEŞİM, YORUMLAYACAK BİR ŞEY YAZMAMIŞSSIN Kİ. BU BU KADAR BİLGİ İLE ANCAK YORUM YOK DİYEBİLİRİM. SAĞLIKLA KALIN."
Op.Dr.Ali Çalıkuşu
lutfu (30/10/2016 09:02)
Konu : prolapsus
Mesaj : Hocam cuma gunu orda olurum prolapsus ameliyati icin randevu almama gerek varmi birde ameliyat olduktan sonra ne kadar dinlenmem gerekli tam olarak bilgi verirmisiniz
"DEĞERLİ KARDEŞİM, PROLAPSUS AMELİYATI SONRASINDA 1 GECE HASTANEDEN KALINIR. AMELİYAT SONRASI DİNLENME SÜRESİ HER İNSAN İÇİN FARKLIDIR. TABİDİR Kİ AMELİYAT İÇİN ÖNCEDEN BİLGİ SAHİBİ OLMAMIZ GEREKLİDİR. DOĞMAMIŞ ÇOCUĞA DON BİÇİLMEZ DERLER. BİR CERRAHIN GÖRMEDİĞİ MUAYENE ETMEDİĞİ BİR HASTA İÇİN DAHA FAZLA BİLGİ VERMESİ DOĞRU OLMAYACAKTIR. SAĞLIKLA KALIN...."
Op.Dr.Ali Çalıkuşu
Melih (29/10/2016 13:32)
Konu : C
Mesaj : Hocam birkaç gün önce sonuç göndermiştim,ameliyat önermiştiniz,ameliyattan çekindiğim için acaba ilaç tedavi uygun görülebilirmi,,?hatırlatmak için sonucum şöyleydi;;
Hocam endoskopi sonucum
Özofagus:z çizgisi 39 cm'de,diafragmatik kıskaç 40 cm'de geçildi.
Kardia:endoskopu gevşek sarıyordu.
Fundus:normal.
Korpuz:mukozası hiperemik ödemli idi.
Antrum:mukozası hiperemik ödemli idi.biyopsi alındı.
Pilor:normal
Bulbus:mukozası hiperemik ödemli idi.
İnen kıta:normal
Tanı:les gevşekliği
Pangastrit
Bulbit evre 1
Hocam bunu yorumlarsanız çok sevinirim.yaşım 31.şimdiden ilginize teşekkür ederim.
"DEĞERLİ KARDEŞİM, YIRTILAN, BOLLAŞAN, GENİŞLEYEN BİR AÇIKLIK İLAÇ TEDAVİSİ İLE DARALMAZ. İLAÇ İLE ANCAK MİDE ASİT MİKTARI AZALTILARAK YAKINMALARINIZ AZALTILABİLİR. BU DA UZUN SÜRELİ OLMAZ, ÇÜNKÜ MİDENİZİN VE SİNDİRİMİNİZİN, MİDEDEN SALGILANAN ASİTE DE İHTİYACI VARDIR. BUNU İSTEDİĞİNİZ ZAMAN VE SÜRE İLE KEYFİNİZE GÖRE AZALTAMAZSINIZ. O TAKDİRDE BAŞKA SİNDİRİM BOZUKLUKLARI İLE KARŞILAŞIRSINIZ, TEDAVİ OLMAKSIZIN GEÇEN UZUN SÜRELER SÖZ KONUSU OLURSA UFUKTA KANSER TEHLİKESİ DE VARDIR, ÇÜNKÜ UZUN SÜRELİ KİMYASAL TRAVMA SÖZ KONUSU OLACAKTIR. SAĞLIKLA KALIN...."
Op.Dr.Ali Çalıkuşu
... 135 ...
ALKALEN REFLÜ GASTRİT (Hayalet Hastalık)
ALKALEN REFLÜ GASTRİT TEDAVİSİ (Safra Kaçağı Gastriti)
Üyelik Girişi
Hava Durumu
Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi5
Bugün Toplam189
Toplam Ziyaret1172766